Hantera det!

Blivande bildlärare/världsräddare.

Veckoreflektion v.9

Publicerad 2015-02-27 17:39:01 i Allmänt,

Måendet är bättre. Dock inte produktiviteten. Jag har börjat skissa lite smått, övar i kladdblocken och försöker få spärren att släppa. 

Övervägde att inte gå till handledningen pga så jävla skämmit att inte ha gjort någonting. Men gick dit för att jag tänkte att jag kanske kunde hjälpa någon annan + få lite inspiration av de kreativa människorna som befinner sig på skolan. Det funkade. 
Någonting som gjorde saken väldigt mycket bättre var Anna (tack!) som pratade med mig, undrade hur jag mådde och tog mig ur min lilla låda där jag hållt stenhårt på min idé. Jag gillar ju den, och har därför inte velat släppa den. Men nu ska den göras på ett annat sätt som jag tror är bättre för mig. Jag ska sätta upp ett 100x70 papper och bara gå lös. Kräkas ut alla bilderna i huvudet på ett och samma ställe. 

Jag tror att den stora tomma ytan kommer skrämma mig i början, men inte alls lika mycket som alla dessa a4 och a3 som ligger i en stor intetsägande hög på bordet hemma. 
 
Att jag faktiskt mår bra nu hjälper ju också. Ska även försöka lära mig att använda olyckan istället för att låta den låsa mig. Jag känner mig själv tillräckligt bra för att veta att den snart står där och knackar på dörren för att rusa in och ta över min vardag igen. Men då ska jag vara redo med sköld och lans och kämpa in i det sista.

Att jag sa till kärleken att jag ville att han skulle komma på utatällningen blev också lite eld i baken. Nu måste jag ju göra någonting som jag kan visa för honom ju. Tur att han inte läser bloggen...


Ny vecka och nya krafttag nu då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela