Hantera det!

Blivande bildlärare/världsräddare.

Veckoreflektion v.7

Publicerad 2015-02-13 17:53:00 i Allmänt,

Vecka två i gestaltningen. Jag gick ut på promenad i biskopsgården med Lisa. Vi möttes upp på hjalma rbrantingsplatsen och tog vagnen ut mot biskop. Vi hoppade av när det kändes bra, minns inte vilken hållplats det blev, och började röra på benen. Vi hamnade på naturstigen i svarte mossen och jag kände mig faktiskt inspirerad. På naturstigen fanns det skyltar med information om de djur som lever i naturområdet. Dessa ska jag senare försöka komma igång med att göra någon twist med.
 
 

 
Senare kom jag igång och jag har nu gjort min första bild. Bilden föreställer en ö (biskopsgården) sedd från sidan, både delen under och över vattnet är synliga för att betraktaren ska få en helhetsbild.
 
 
När jag laddade upp den färdiga bilden på instagram blev jag tillfrågad av en person som ska öppna ett kulturcafé på hisingen om jag ville sälja prints med denna bilden hon honom. JATACK! Glädjen var obeskrivlig.
 
Handledningen med Anna och Katti var kul men kände inte att jag fick ut så jättemycket. Det var med "det låter bra, fortsätt!" över det hela. "okej då gör jag det" tänkte jag men har dragit två streck med en blyertspenna efter det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela